skip to Main Content
Sensitivitet Efter Hjernerystelse

Sensitivitet efter hjernerystelse

  • Blog

Sensitivitet efter hjernerystelse

Bliver du udfordret af dine børns lyde på legeværelset, lyset fra lamperne og lyset i computerskærmen? Er det at færdes ude blevet en udfordring efter du fik hjernerystelse? Og føler du dig træt som et alderdomshjem, når du har været udsat for lidt stimuli?

Er det et rungende JA?

Hvis det er, så kan det tyde på at dit nervesystem er på overarbejde efter din hjernerystelse.

Men du kan gøre mange ting for at få ro på det; meditation, blid yoga, afspænding mm. Men du kan også bruge kosten, som et redskab til at genskabe mere ro i din krop og igen kunne klare flere stimulis.

Undgå: Stimulanser primært koffein og tilsat sukker.

Sørg for at få kost der indeholder: Nok protein, langsomme kulhydrater (og få nok af dem), gode fedtstoffer (omega-3 fedtsyrerne især EPA og DHA), magnesium, bladgrønt, godt med C-vitamin (bl.a. bær, citrusfrugter, blomkål, rød peberfrugt, kiwi, kål, broccoli, persille, kartofer + evt. tilskud), fermenterede fødevarer og/eller tilskud.

Kosttilskud: C-vitamin, Omega-3, B-vitaminer, magnesium og probiotika.

Join Mini HjerneKuren I DAG og lær mere om sensitivitet og kost til hjernerystelse >

Hjernemadsprogrogrammet for dig med hjernerystelse (som nu ændrer navn til HjerneKuren) er hele Modul 5 dedikeret til at hjælpe dig med at få ro på dit nervesystem vha. kost og ernæring. I 12 uger får du min og Umahro Cadogans hjælp og støtte til det. Det bliver en fest!

“Lydene er blevet meget bedre, samt er jeg ikke er så træt mere. Jeg kan handle ind hvor som helst på dagen, uden større problemer med lydene. Samt være sammen med flere mennesker i længere tid.
Jeg er blevet mere mig selv, det vil sige at jeg kan bidrage med mere i hjemmet og være der mere for mine børn og mand. Samt at kunne komme mere ud blandt flere mennesker, og være mere social. Det er også uroligt dejligt at selv kunne hente min datter i SFO hvor der ellers er meget larm.” – Carina Oldenburg Jørgensen, deltager på Hjernemadsprogrammet

Like hvis du kunne lide det du læste.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top