skip to Main Content
Sådan Spiste Vibeke Sig Til Mere Energi Og Overskud

Sådan spiste Vibeke sig til mere energi og overskud

  • Blog

Sådan spiste Vibeke sig til mere energi og overskud

I dag vil jeg dele en inspirerende historie med dig fra en skøn kvinde ved navn Vibeke, som vil dele med dig hvordan hun fik meget mere energi og overskud efter sin hjernerystelse vha. kost og ernæring.

Vibeke: Jeg havde købt Idas Førstehjælpskasse og havde med kosttilskud, masser af grønt, frugt og bær og inspiration til meditation og yoga fået mere energi. For at opnå endnu mere viden om hjernemad og få inspiration til yderligere kostændringer og flere opskrifter tilmeldte jeg mig Hjernemadsprogrammet.

Hvad er den største (konkrete) forandring, du har oplevet (i dit liv) efter du har været på Hjernemadsprogrammet?

Vibeke: Jeg har mindre hovedpine og spiser stort set ikke Panodil mere. Jeg oplever en bedre søvn og føler mig mere udhvilet, når jeg vågner. Magnesium før sengetid gør en markant forskel. Kosttilskuddene og kosten har givet mig mere overblik og min hukommelse kommer mere og mere tilbage.

Min eftermiddags smoothie med bær, banan, mandelmælk, lecithin, kreatin og gurkemeje vil jeg ikke undvære, den tager sukkertrangen og giver mere energi. Ida skrev på et tidspunkt, at gurkemeje bliver din nye ven. Hun har ret, jeg er så glad for ingefær og gurkemeje, at de to vil jeg heller ikke undvære.

Kostomlægningen har givet mig mere energi, så jeg nu løber tre gange om ugen, korte ture med roligt tempo, men jeg er kommet i gang igen!

Jeg nu er helt fri for 4 kopper kaffe, 1 glas cola og slik dagligt. Det er slut med den slags, som har virket som tændvæske på mit stressbål i hjernen og har gjort, at jeg arbejdede meget mere, end jeg kunne holde til!

Pludselig fungerer mine tarme efter et helt liv med sarte tarme og diarre! Så den største forandring er at mærke hele den ændring, som denne kostomlægning har gjort for mit velbefindende. Jeg har fået mere overskud og energi, og det gør, at jeg kan holde til at være mere sammen med min familie igen! Det gør mig lykkelig og giver mig håb om, at jeg kan blive endnu mere rask!

Hvad har gjort den største forskel for dig i løbet af Hjernemadsprogrammet?

Vibeke: Det har været godt at modtage materialet til hvert modul og vide, at der var to uger til at implementere forandringerne. Efter de to uger var de nye vaner tænkt ind i hverdagen, og så var jeg parat til et nyt modul.

Vupti! Efter 12 uger ser min kost helt anderledes ud i forhold til før Hjernemadsprogrammet. Det har også været godt, at jeg hele tiden har kunnet gå tilbage og læse i “Din trin-for-trin guide” igen og igen. Jeg har kigget tilbage mange gange for at være helt sikker på, at vælge de rigtige grøntsager og kosttilskud ud for at optimere kosten og nedbringe inflammation og styrke fordøjelsen.

Jeg fik så meget energi og overskud efter de første fire moduler, så jeg begyndte at holde færre pauser og arbejde mere.

Vil du anbefale Hjernemadsprogrammet til andre med hjernerystelse?

Vibeke: Ja, helt sikkert!!!

Helt fra mit hjerte kommer der et: Tusind tak!!!!! Jeg vil for alt i verden ikke undvære alt det gode, jeg nu prioriterer at gøre for mig selv!

Sikke en forskel kosten kan gøre for min livskvalitet! Jeg ved godt, at jeg med langtidsfølger af en hjernerystelse ikke skal gå på slankekur, men på trods af alt det sunde fedt, jeg har fyldt på i form af olier, mandelmælk, avocado og fede fisk, har jeg alligevel tabt 5 kilo under forløbetuden at være på slankekur. Jeg har bare skåret en masse sukker og lyst brød væk fra min kost.

Min mand blev så inspireret, så nu spiser han også en helt anden og sundere kost f.eks. kålsalat med kollegerne til frokost. Han har også tabt 5 kilo under mit forløb! 😉 Fortsæt jeres fine og inspirerende arbejde! Jeg følger helt sikkert med! TAK!!! <3″ – Vibeke Stilling Pedersen, deltager på Hold 4 på Hjernemadsprogrammet

Vil du også spise dig til mere energi vha. kosten efter din hjernerystelse, så kom med på Hjernemadsprogrammet for dig med hjernerystelse.

Programmet er lavet i samarbejde med ernæringsekspert Umahro Cadogan, som du måske kender fra Tv2 programmet “Kan man spise sig rask”.

Læs alt om Hjernemadsprogrammet for dig med hjernerystelse her.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top