skip to Main Content
Sådan Får Du En God Påskeferie

Sådan får du en god påskeferie

  • Blog

Sådan får du en god påskeferie

Nogle har næsten julelys i øjnene, når de fortæller om deres påskeferie og de mange fridage.

Men for én med hjernerystelse kan disse dage være lidt ekstra udfordrende med f.eks. hele familien hjemme i en uge.

Derfor deler jeg herunder et par tips, som kan være med til at du får en god påskeferie.

 

Priotér dine pauser: Gør dine pauser til en STOR prioritet (evt. mere end normalt) i disse påskedage. Tag nogle flere hvil. Sørg for at få en god nattesøvn.

Vælg: Meditation, blid yoga og gåture i naturen.

Husk at sige fra i tide: Den kan være svær at overholde, men du ved hvad der sker hvis du går ud over din grænse. Din krop og hjernes signaler skal der lyttes til – det er beskeder til dig. Og ja du må gerne takke nej tak, til påskefrokosterne.

Nærvær med dine børn: Dine børn er ligeglad med om du leger med dem i 5 min. eller 60 min. Det vigtigste er nærværet. Giver du dem fuld nærvær i 5 min. i en leg er det meget bedre end 60 min. hvor du har din opmærksomhed et andet sted.

Kost: Prøv at komme op på minimum 600 gram og gerne op til 1 kg grøntsager, bær og frugter i nævnt rækkefølge. Lav greenies, smoothies, juicer og supper for at det bliver nemmere at komme så højt op på grøntskalaen. Gå efter råvarer der er i årstiden.

Ifm. sensitivitet efter hjernerystelse: Få nok protein, langsomme kulhydrater (og få nok af dem), gode fedtstoffer (omega-3 fedtsyrerne især EPA og DHA), magnesium, bladgrønt, godt med C-vitamin og fermenterede fødevarer og/eller tilskud.

Kosttilskud: C-vitamin, Omega-3, B-vitaminer, magnesium og probiotika.

Undgå: For meget sukker og andre søde sager. Kig herunder i dessert afsnittet og lav lækre desserter som din hjerne vil elske > 

 

Vil du have mere hjælp til hvad du selv kan gøre for at få det bedre efter din hjernerystelse – så kig her >

Herunder får du 9 gule ‘påske’ opskrifter, som du og din hjerne kan nyde godt af.

Saadan Faar Du En God Paaskeferie

Like hvis du kunne lide det du læste.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top