skip to Main Content
Sådan Får Du En God Påskeferie

Sådan får du en god påskeferie

  • Blog

Sådan får du en god påskeferie

Nogle har næsten julelys i øjnene, når de fortæller om deres påskeferie og de mange fridage.

Men for én med hjernerystelse kan disse dage være lidt ekstra udfordrende med f.eks. hele familien hjemme i en uge.

Derfor deler jeg herunder et par tips, som kan være med til at du får en god påskeferie.

 

Priotér dine pauser: Gør dine pauser til en STOR prioritet (evt. mere end normalt) i disse påskedage. Tag nogle flere hvil. Sørg for at få en god nattesøvn.

Vælg: Meditation, blid yoga og gåture i naturen.

Husk at sige fra i tide: Den kan være svær at overholde, men du ved hvad der sker hvis du går ud over din grænse. Din krop og hjernes signaler skal der lyttes til – det er beskeder til dig. Og ja du må gerne takke nej tak, til påskefrokosterne.

Nærvær med dine børn: Dine børn er ligeglad med om du leger med dem i 5 min. eller 60 min. Det vigtigste er nærværet. Giver du dem fuld nærvær i 5 min. i en leg er det meget bedre end 60 min. hvor du har din opmærksomhed et andet sted.

Kost: Prøv at komme op på minimum 600 gram og gerne op til 1 kg grøntsager, bær og frugter i nævnt rækkefølge. Lav greenies, smoothies, juicer og supper for at det bliver nemmere at komme så højt op på grøntskalaen. Gå efter råvarer der er i årstiden.

Ifm. sensitivitet efter hjernerystelse: Få nok protein, langsomme kulhydrater (og få nok af dem), gode fedtstoffer (omega-3 fedtsyrerne især EPA og DHA), magnesium, bladgrønt, godt med C-vitamin og fermenterede fødevarer og/eller tilskud.

Kosttilskud: C-vitamin, Omega-3, B-vitaminer, magnesium og probiotika.

Undgå: For meget sukker og andre søde sager. Kig herunder i dessert afsnittet og lav lækre desserter som din hjerne vil elske > 

 

Vil du have mere hjælp til hvad du selv kan gøre for at få det bedre efter din hjernerystelse – så kig her >

Herunder får du 9 gule ‘påske’ opskrifter, som du og din hjerne kan nyde godt af.

Saadan Faar Du En God Paaskeferie

Like hvis du kunne lide det du læste.

[PODCAST] 3 ting, der gør, at din hjernerystelse bliver hængende! Og hvad du kan gøre ved det.

Hør podcasten lige nu, som kun koster din emailadresse.
Du bliver samtidig skrevet op til mit inspirationsbrev, hvor du får emails med tips, historier og gode tilbud fra Brain Recovery. Du kan altid afmelde dig med et enkelt klik.

.
.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top