Når Din Hjerne Hele Tiden Tror Der Er En Farlige Slange Efter Dig

Når din hjerne hele tiden tror der er en farlige slange efter dig

  • Blog

Lad mig fortælle dig en historie, som har relevans – hvis du stadig har følger fra din hjernerystelse og har svært ved at få ro i kroppen.

Jeg kom løbende i fuld firspring.

Solen skinnede.

Og med Thomas Helmig i ørene skrålede jeg med på “Stupid man”.

Lige indtil at jeg i et splitsekund kiggede ned på grusvejen.

Og til min store skræk så dette syn.

Jeg var 2 cm fra at lande på den.

Men i bedste ‘stundman’ stil undlod jeg den i allersidste øjeblik.

Aldrig har jeg i mit lavet så langt et længdespring.

Phewwww..

Det var tæt på…

Jeg fik et kæmpe chok.

Stoppede op på vejen.

Og mærkede hvor høj min puls nu var, som også fik mit løbeur til at bippede helt vildt.

Min krop og nervesystem var kampklar og ville væk fra denne fare.

Det var dagens adrenalin-kick og chok.

Chok, stress og hjernerystelse

Men det fik mig efterfølgende til at tænke på, at når du jo får en hjernerystelse går kroppen og nervesystemet i kamp/flugt situation, og det er også fint. Men denne tilstand må ikke vare ved.

Det er desværre denne stresstilstand, som mange der har langvarige følger er i – deres hjerne, krop og nervesystem reagerer stressende på mange små ‘alm situationer’, som om der er en farlige slange efter dem og det påvirker healingsprocessen.

Kroppen kan ikke heale – når den tror der er fare på færde hele tiden.

Tryk på videoen herunder og høre mere om det.

Hvad kan du gøre for at få ro på nervesystemet? 

Efter at have ageret i det sympatiske nervesystem (speederen)

Så skal vi nu have aktiveret det parasympatiske nervesystem (bremsen), for at få ro på kroppen og få den til at slappe af.

Og det kan vi gøre via ting som:

meditation
blid yoga
afspæning
kosten

(Billede af det parasympatiske og sympatiske nervesystem)

Og mange ville måske ikke tro, at kosten var på denne liste, men det er den.

Det vi kommer i munden påvirker hele vores krop og tilstand. Vi kan få ro på nervesystemet vha. kost og ernæring.

Og det lærer vi dig netop alt om på Modul 5 på “Hjernemadsprogrammet for dig med hjernerystelse- online hjælp der gør en forskel”.

Læs om Hjernemadsprogrammet her

Vi vil hjælpe dig til, at få ro på dit nervesystem, så du kan få mere ro i din krop og din hjerne kan få de rette arbejdsbetingelser, så den kan komme sig hurtigere.

Årets sidste hold går i gang d. 2 oktober.

Kærligst Ida

“Jeg meldte mig til Hjernemadsprogrammet fordi jeg igennem årene har selv har oplevet hvor meget kost betyder for mit helbred og havde brug for specifikke råd i forbindelse med hjernerystelsen!
Forskellen jeg har mærket har været hele kombinationen af de rigtige kosttilskud og det rette sammensætning af de forskellige madvarer som øgede mit energiniveau og mindskede hovedpinen. Jeg følte jeg tømte maven rigtig for første gang.
Jeg har kunne bruge mine kognitive evner i længere tid end i de sidste 10 måneder efter cykeluheldet. Jeg kan tåle at være mere social. Jeg var til mit første fest (2 1/2 t) siden Juni 2016. Jeg vil klart anbefale programmet til andre med hjernerystelse.” – Damaris, Hold 2

Del meget gerne, hvis du kunne lide det du læste.
25.000 danskere får hvert år en hjernerystelse (og 10-15% får langvarige følger), de fortjener hjælp!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *