skip to Main Content
Matcha Is

Matcha is

Matcha is

Varmen har for alvor ramt Danmark og når temperaturen sniger sig over 25 grader, ja så stiger trangen som regel også til is.

Isen er uden mælk og med den næringsrige grønne te, Matcha.

Lad os komme i gang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Få viden om hjernemad her og hvad du selv kan gøre for at få det bedre efter hjernerystelse >

Matcha is

(ca. 2 personer)

4 frosne modne bananer
6 frosne kugler spinat
2 dl kokosfedt (den fede del fra en dåse kokosmælk, som har stået på køl)
1 spsk lecithin granulat (kan dog udelades)
2 spsk kakaonibs
1-2 tsk matcha (efter smag)

Fremgangsmåde:
Blend alle ingredienserne (undtagen kakaonibs) i en blender til en cremet konsistens. Hæld derefter isen i en form og rør kakaonipsene i. Sæt den i fryseren og rør lidt i den med nogle timers mellemrum. Når den er frosset kan du tage den ud lidt før tid den skal serveres og laves scoops med en ske.

Har du en ismaskine – så brug den.

Har du en stærk blender, såsom en Vitamix f.eks. så kan du spise isen som den er, når den er blevet blendet (omend det er lidt sværere at lave scoops).

Like gerne hvis du kunne lide det du læste.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top