skip to Main Content
Gurkemeje Til Din Hjerne

Gurkemeje til din hjerne

  • Blog

Gurkemeje til din hjerne

Gurkemeje også kaldet Curcuma longa er en rod og i familie med ingefær – vi kunne kalde gurkemeje for ingefærens seje fætter.
For sej det er den i hvert fald!
Gurkemeje indeholder stoffet curcumin, som giver den intense gule farve. Gurkemeje er antiinflammatorisk dvs. det hjælper med at ‘slukke’ inflammation. Inflammation som ofte kommer efter en hjernerystelse.

Gurkemeje hjælper desuden til at forbedre din fordøjelse. Og den er afgørende for hvordan din hjerne fungerer. Din fordøjelse som også bliver kaldet din anden hjerne, har et tæt sammenspil med din hjerne.

Du kan bruge gurkemeje i madlavningen ligesom ingefær, f.eks. i juices, smoothies, te, supper, retter, dressinger mm.

Du kan få økologisk gurkemejerod i bl.a. Brugsen, Irma, Netto og din lokale helsekostbutik.

Sådan bruger du gurkemeje: Spis gurkemeje hver dag, når du har fået en hjernerystelse, pga. dens antiinflammatoriske egenskaber.
Få ca. 1 spsk tørret gurkemeje hver dag, eller 10-15 gram. frisk gurkemejerod eller gurkemeje som kosttilskud der indeholder mindst 2.000 mg curcumin. Optages bedst med fedt eller i tilskud hvor der er tilsat piperin eller curcuminen er opløst i lecithin.

Lær mere om gurkemeje og inflammation i Mini HjerneKuren her – det koster kun din email >

LIKE gerne hvis du kunne lide det du læste. Og del hjertens gerne hvis du kender andre der kunne have glæde af det.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top