skip to Main Content
3 Trin Til En Glad Hjerne Efter Hjernerystelse

3 trin til en glad hjerne efter hjernerystelse

  • Blog

Fedtklumpen der bliver sur hvis du skærer ned på fedt!

Okay, i dag skal vi snakke om den fedtklump som sidder på øverste etage hos os begge to.

Nemlig vores hjerne.

Den består af hele 60 % fedt i tørvægt!
Ja den er faktisk god nok! Det er en ægte fedtklump.
Derfor bliver den også sur på dig, hvis du begynder at skære ned på (den gode slags) fedt – især når du har fået en hjernerystelse.

3 trin til at din hjerne bliver glad – igen!

✔ Trin 1 – Fjern: Friture fedt, raffinerede vegetabilske olier hvor der ikke står at de specifikt er koldpressede og ubearbejdede, margarine, blandingsprodukter af smør. (f.eks. Kærgården)

✔ Trin 2 – Vælg: De koldpressede jomfru vegetabilske olier (gerne i mørke flasker)

✔ Trin 3 – Spis hver dag: Få disse fedtstoffer hver dag;
Omega-3 findes i: Fisk – også de magre, hørfrø, chiafrø, hampefrø, olier, valnødder, skaldyr, grønne blade, alger, rapsolie, dyr der har gået på græs.Få mest omega 3. (de dæmper også inflammation).

Få lidt omega-6: Sesam, solsikke, tidsel, mandler, nødder og kerner.

Få også godt med omega-9: Olivenolie, mandler, avocado, rapsolie.

Lær mere om fedt, hjernemad og kosttilskud efter hjernerystelse på Hjernemadsprogrammet.

Del meget gerne, hvis du kunne lide det du læste.
25.000 danskere får hvert år en hjernerystelse og 10-15% har langvarige følger.

[Mini HJERNEKUREN] for dig med hjernerystelse

Få energien tilbage efter din hjernerystelse og lær hvordan du bruger kosten til at speede din helingsproces op. Det koster kun din e-mail.

.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top